Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zeytinli dereotlu kücük ekmekler

hayirli sabahlar dostlar
sizlere bugün zeytinli derotlu ekmek ile geldim .
kahvalti ve ikindi caylariniza eslik edecek bir lezzet beyenmeniz dilegi ile .
gerekli malzeme
1,5 su bardagi ilik süt
1 yemek kasigi seker
1 küp maya (42 gr )
1 yumurta
1 su bardagi siviyag
yarim demet dereotu
bir su bardagi dogranmis zeytin
yarim su bardagi dogranmis ceviz
üzerine sürmek icin bir yumurtanin sarisi
tuz
alabildigine un ( meshur tabir kulak memesi yumsakliginda )

yogurma kabimiza öncelikle sütü sekeri siviyagi ,yumurtayi mayayi koyup eritelim
üzerine bir miktar un ve tuzu ekleyelim yogurdukca un ekleyelim ki yumsakligini ayarlayabilelim  sonradan ekleyebiliriz ama icinden geri cikarmak mümkün degildir bu hallerde ;)
iyice yoguralim en son zeytini,derotunu,cevizi ekleyip mayanlanmaya birakalim 30-40 dakika yeter helki su sicak havalarda daha cabuktur mayanlanmasi .
mayalanan hamurumuzdan avcumuzun dolusu koparip yuvarlayalim bu isleme baslamadan evvel firinimizi isitmaya ayarlayalim 180 derece olacak yuvarladigimiz hamurlarimizi yagli kagit serilmis tepsiye dizelim 10-15 dakika tepside beklesinler kabarsinlar firina vermeden evvel dikkatlice söndürmeden yumurta sarisini firca yardimi ile sürelim .dogru firina biz cayi ocaga koyarken onlarda pissinler.
 cayiniz demlenince sicak sicak sizi beklesinler  
afiyet olsun
tarif anonim kendimce uyarladigim ayritilar lezzetlerle

9 Kommentare:

  1. ama ben bunları ham yaparım....
    ellerine sağlık tatlım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. o kadar yorgunum ki
    biri çay demlese de içsen yanında da bu ekmekciklerle :)

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Selam canım,umarım iyisindir seni öpmeye geldim:)))
    küçük ekmekler harika görünüyor, ellerin dert görmesin...
    yalnız iki şeyi tereddütlü yiyorum,

    bir mısır birde dere otu sevemedim onları belkide küçükken çok fazla yediğim içindir:)
    yiyorum ama seve seve değil:)
    minnak prensesimi ve seni kocaman öptüm....

    YanıtlaSil
  4. zeytinli lezzetleri çok severim.eminim buda çok güzeldir.ellerine sağlık...sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Aklımdasın..defalarca arıyorumseni gün içerisinde..
    Güzelliklerle meşgul olduğunu görmek güzel..
    İyi olduğunun göstergesidir,bu da bana yeter.
    Sarıldımmmmmmmmmmmmmmm ve tabii ki çooooook biyendim :P

    YanıtlaSil
  6. hepinizi ayri ayri kucakliyorum sevdigimi söylemek istiyorum
    cokca dua istiyorum
    ciceklerim benim Rabbimin lütfu ciceklerim

    YanıtlaSil
  7. canım eğer müsaitsen bloguma bİr girermisin benim gmailim yoktu aldım ama oraya yönlendi acaba bloğumun girişi değiştimiki? hani çıkıyorya kimisinde başka bir sayfa oradan giriliyor öyle olursa zor olur bir bakarmısınn ? her şey eskisi gibimi?

    YanıtlaSil
  8. kugum baktim hersey yerli yerinde bitanem asayis berkemal ;)
    özlemle kucakladim

    YanıtlaSil
  9. Elinize sağlık çok lezzetli görünüyorlar..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle